Seizoen 2024
Vol goede moed vertrokken op 19 mei richting Zweden. Het was Pinksterzondag dus vrijwel geen vrachtverkeer. Het ging allemaal voorspoedig tot ergens halverwege toen we in een monster file terechtkwamen en we ongeveer 2 uur stilgestaan hebben. Uiteindelijk waren we om 22.00 uur in Lund vlakbij Malmö. Daar overnacht. Volgende dag rustig opgestart en om 16.00 uur waren we in Navekvarn. De boot stond al buiten maar nog zonder mast erop. Het werk kon beginnen met als grootste klus een nieuwe laag antifouling. ‘s Middags werd de mast er opgezet en zat de antifouling er ook op en een beetje op ons zelf ook. Vervolgens de impeller vervangen. Een rot klus want om de oude impeller eruit te krijgen is een gevecht. Maar goed, na een uurtje duwen en trekken heb ik gewonnen en kon de nieuwe er in. De romp is ook weer helemaal opgepoetst en staat weer te glimmen. Klaar voor de tewaterlating zou je zeggen. Op dit moment zitten wij te wachten op de beslissing van de werfbaas want eigenlijk is de waterstand te laag om de boot veilig in het water te krijgen. Die lage waterstand komt door een hogedruk gebied dat hier al een week aan het ronddraaien is en die het water naar beneden drukt. Fijn als je mooi weer hebt maar niet fijn als de boot te water moet. Over anderhalve week voorspellen ze een lagedrukgebied en dan zou de waterstand moeten verbeteren. Wat we intussen gaan doen gaan we over nadenken. Misschien een roadtrip door Zweden. Nu eerst maar even wachten wat er straks gaat gebeuren