weer voldoende aan de hand gehad

Bij de vorige post zei ik dat ik hoopte op weg te zijn na alle problemen die we gehad hebben. Dat onderweg zijn klopt maar niet nadat we nog een aantal zaken hebben moeten oplossen. De nieuwe inverter zit er in. De techneut is er wel de hele dag mee bezig geweest in de bloedhitte. Maar toch, de volgende dag bleek de boiler geen warmwater te produceren. Zat toch nog ergens iets niet helemaal goed in die inverter. Maar dit is dus opgelost. Ik schreef al in de vorige post dat het voetpedaal van de boegschroefbediening kuren had door te pas en te onpas de boegschroef aan te zetten, net natuurlijk als je aan het manoeuvreren bent. Ook dat probleem is opgelost want ik had nog een reserve voetpedaal ergens in een doos liggen. Effe sleutelen in het achteronder en het zaakje werkt weer dus de volgende dag om om 14.00 uur door de sluis en “en route”. Het was nog steeds heet en geen wind dus de motor kon aan het werk. Eerste stop was Port de Crouesty aan de ingang van de Golf de Morbihan. Een volle haven want er was een of andere regatta aan de gang maar we konden nog een plaatsje krijgen. Een rust-dagje blijven liggen om al die misère achterons te laten ( dachten we). Ik wilde toch nog even de ankerlier testen, je weet maar nooit of je in noodgevallen je anker ineens nodig zou hebben. Welnu, het anker ging wel naar beneden maar niet meer omhoog. Na afstrepen van waar het probleem zou kunnen zitten kwam ik uit bij de drukknop die de ankerlier bedient die volledig gecorrodeerd bleek te zijn. In Port de Crouesty is alles te krijgen dus zo ook een bedieningsknop. Ook dit probleem weer opgelost. Daarna naar Port de Haliguen. Het was een niet lang maar wel een heerlijk zeiltochtje. De temperatuur was ook wat gezakt na al die snoeihete dagen. Er is een weeromslag komende. Er gaan een paar dagen van harde wind aankomen dus besloten om daarvoor in Vannes te gaan schuilen. Daar liggen we nu en blijven waarschijnlijk tot vrijdag liggen. Daarna naar Pornichet waar we gaan liggen om de Draken wedstrijden te volgen. Do vaart met zijn vader mee in de Draak en Jolien komt met 2 kleinkinderen dan aan boord. Wat een feestje
