Het laatste verslag

Het laatste verslag van 2025. Het zit er weer op. Vanaf 15 september tot 17 oktober aan boord geweest en op 17 oktober is de boot de kant op gegaan. Dit op de kant staan zal tot ongeveer 20 mei zijn. In de tussentijd zouden we geeneens weg kunnen gaan want de sluis waarachter de marina en botenstalling is zal worden gerenoveerd en buiten gebruik zijn van 3 november tot 5 april.
De laatste weken hebben we meer dan prachtig weer gehad. Elke dag stralend en met aangename temperaturen. De nachten werden wel frisser en het dek was elke ochtend van de laatste week nat van de dauw. Aftuigen ging vlotjes maar het zeil weer opgerold in de tas krijgen is weer even worstelen maar het is gelukt.


Ik had gevraagd hoe laat de boot uit het water zou gaan en het antwoord was dat wij om 0900 uur bij de kraan moesten zijn. Dus zo gezegd en zo gedaan, om 0900 uur kwamen we aanvaren bij de kraan, na nog even de dieseltank te hebben gevuld. We werden direct weer weggestuurd door de kraanmeester, ook wel Napoleon genoemd, die eerst een paar andere bootjes uit het water ging tillen. Wij dus maar rondjes draaien op de rivier totdat we werden geroepen om onder de kraan te komen. Daarna gaat het allemaal heel snel en professioneel. Na de kraan wordt de boot op een hydraulische kar met tractor ervoor gezet die de boot dan op een afspuit- plaats zet. Dit ging met zo’n snelheid dat ik even bang was dat ze uit de bocht zouden vliegen maar alles ging goed. Dat afspuiten moet je zelf doen. De hogedrukspuit staat tot je beschikking dus aan de slag. De boot kwam er redelijk netjes uit maar toch sta je al snel een uurtje te spuiten om haar helemaal schoon te krijgen. Vervolgens is ze keurig op haar plekje voor de winter neergezet. Om 12.00 waren we klaar en zaten alle spullen in de auto en zijn we vertrokken richting NL. Een nachtje slapen in Chartres en de volgende dag waren we weer in Oostvoorne.
Zo, dit was het dan weer. Of ik nog doorga met deze blog en website weet ik nog niet. Laat maar weten of jullie het leuk vinden onze verhalen te lezen en afhankelijk van hoeveel lezers dat vinden zal ik dat meenemen in de afweging.
Voor zover
Dit was GWELAN, OUT
